הנחייה בצבא צרפת: מותר לגדל זקן וחובה ללמוד יהדות

"בשיעורים מלמדים את החיילים מהו מזון כשר, מלמדים שנשים יהודיות לא לוחצות תמיד ידיים לגברים. מלמדים שחייבים להיות עם ראש מכוסה. מעבר לכך קצת מסורת ותודעה יהודית"
יעקב גרודקה No Comments on הנחייה בצבא צרפת: מותר לגדל זקן וחובה ללמוד יהדות

לפני האישור הגורף נעשתה עבודת בדיקה בכור האטומי של צרפת והוברר שגם שם המסכות יכולות לכסות בעלי זקנים • ההיתר בגלל תלונה כי האיסור פוגע בחופש השויון והחירות המהווה ערך עליון בצרפת

"בשיעורים מלמדים את החיילים מהו מזון כשר, מלמדים שנשים יהודיות לא לוחצות תמיד ידיים לגברים. מלמדים שחייבים להיות עם ראש מכוסה. מעבר לכך קצת מסורת ותודעה יהודית"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע סערת הזקנים בצה"ל, מתברר כי דווקא בצבא הצרפתי קיימת רגישות יתר לצרכים הדתיים של החיילים היהודיים. ולא רק.

מדברים שפורסמו בשמו של הרב גבריאל סבג המשמש כרב צבאי בכיר בצבא צרפת, בשבוע שעבר יצאה הנחייה בצבא צרפת כי על כל החיילים והקצינים – הרשות לגדל את זקנם כפי רצונם, וזאת בעקבות פנייה לבתי משפט ולאיחוד האירופי שהדבר פוגע בחופש השויון והחירות המהווה ערך עליון בצרפת.

לפני האישור הגורף נעשתה עבודת בדיקה בכור האטומי של צרפת והוברר שגם שם המסכות יכולות לכסות בעלי זקנים, ורק אז הוצא האישור הגורף.

כמו"כ, הנחייה נוספת יצאה מרמטכ"ל צבא צרפת כי על כל חיילי צבא צרפת לעבור שיעור על ידי רב צבאי יהודי בנושא יהדות בתקופה הקרובה. ובדגש שהשיעורים יהיו בבית כנסת.

הרב סבג מספר כי בעקבות ההוראה הוא עמוס, וכי והא נאלץ לנסוע מאות קילומטרים וללמד על יהדות והלכות.

על דבר ההוראה התמוהה הסביר הרב סבג כי "מכיוון שצבא צרפת מתעסק כרגע באבטחת בתי כנסת ומוסדות יהודיים ברחבי צרפת לאור אירועי הטרור. החיילים ישנים במוסדות ומאבטחים. ועל כן ביקש הרמטכ"ל שכלל החיילים והקצינים בצבא צרפת יכירו את המושג של בית כנסת. ומה הם ההלכות והדינים הקשורים למקום על מנת שיכבדו ולא יזלזלו בקדושתו".

לדבריו, "בשיעורים מלמדים את החיילים מהו מזון כשר, מלמדים שנשים יהודיות לא לוחצות תמיד ידיים לגברים. מלמדים שחייבים להיות עם ראש מכוסה. מעבר לכך קצת מסורת ותודעה יהודית".



0 תגובות